سرخط خبرها

اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر «غریب» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۰۶۲۳۰
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر «غریب» در مشهد برگزار شد
مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر «غریب» امشب (۲۴ دیماه) در تالار فردوسی فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با شب شهادت امام علی النقی (ع) مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر «غریب» امشب (۲۴ دیماه) در تالار فردوسی فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.

در ابتدای این این مراسم «یوسف امینی» قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این که همه ایرانیان به نوعی با شعر انس دارند، خاطرنشان کرد: بزرگان این  سرزمین حکمت و فلسفه را نیز با زبان شعر بیان کرده اند که این، نشان دهنده تاثیرگذاری این عنصر در اذهان مردم است.

وی از شعر به عنوان تاثیرگذارترین عنصر در دیپلماسی فرهنگی ایران یاد کرد و افزود: ایران با شعر خود معرفی شده است و این نشان از قوت و قدرت شعر فارسی در جهان است.

امینی در ادامه گفت: از جمله دیگر زیبایی‌های شعر فارسی، این است که برای بیان ارزش‌های دینی نیز به کار گرفته شده است و بدون شک، تاثیرگذاری مفاهیم دینی نیز با بهره گیری از زبان شعر، دوچندان خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که اینگونه برنامه‌ها در پیوند میان شعر و مفاهیم دینی و مذهبی، بیشتر مورد توجه متولیان و برنامه ریزان فرهنگی باشد.

«سید ابوالفضل مبارز» دبیر علمی برنامه نیز در سخنانی کوتاه، گزارشی از برگزاری این سوگواره  بیان کرد.

شعرخوانی «محمدتقی فتوت»، «سید حسین سیدی»، «سید ابوالفضل مبارز»، «الهه بیات مختاری»، «مصطفی جلیلیان مصلحی»،  «محمد خادم»، «مهدی جهاندار»، «جواد اسلامی» و «رضا رحیمی عنبران» و ذکر اهلبیت عصمت و طهارت (ع) توسط «نوید اطاعتی» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین در این مراسم، از کتاب «مجموعه شعرغریب» مشتمل بر منتخب اشعار نخستین سوگواره شعر غریب رونمایی شد. در این کتاب که با حمایت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و توسط انتشارات جوان یاوران منتشر شده است، اشعار منتخب بیش از ۵۰ شاعر این سوگواره توسط «سید ابوالفضل مبارز» گردآوری شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->